اردیبهشت, 1403 بدون نظر دال عدس

مهم‌ترین خواص دال عدس تأثیر آن در تقویت دستگاه گوارش است این نوع عدس در کارکرد روده و معده تأثیر دارد و به عنوان یک تحریک کننده اشتها نیز عمل میکند. طبع این نوع از حبوبات کمی گرم و البته خشک است. فیبر موجود در این نوع عدس تاثیر بسیار خوبی بر سیستم گوارشی می‌گذارد و باعث کاهش کلسترول بد خون شده و از یبوست جلوگیری میکند.

خواص دال عدس

همچنین این نوع عدس میتواند به بهبود گردش خون و جلوگیری از بروز لخته های خون نیز کمک کند. عدس دال گیاهی دارویی درمانی دردهای استخوان و مفاصل از دیگر خواص آن است. مصرف دال عدس همچنین به کاهش تشنگی و حرارت کبد و نیز پیشگیری از مشکلات صفرا کمک میکند.

دال عدس یک خوراک سودمند برای سالمندان و افرادی که دچار مشکل آرتروز هستند. توصیه میشود حتما از دال عدس به عنوان یک داروی خوراکی مفید استفاده کنند.

ویتامین های دال عدس

دال عدس منبع غنی ویتامین های گروه B است. همچنین این نوع عدس منبع سرشار انواع اسید آمینه، کلسیم، فسفر، پروتئین و مقدار کمی چربی است.

خواص دال عدس

چربی موجود در حبوبات از نوع غیراشباع است و ضرری برای سلامتی بدن ندارد و از سوی دیگر مصرف این عدس برای افراد با وزن اضافه مشکلی ندارد.

پروتئین دال عدس

پروتئین موجود در دال عدس نیز با پروتئین گوشت برابری میکند، به عنوان مثال در 20گرم عدس پروتئین بیشتری نسبت به 20 گرم گوشت گاو وجود دارد.

راه های ارتباطی با مجموعه ما :

02191010826

09190364731

09380369311

 برای دریافت قیمت روزانه حبوبات و دیگر محصولات بازرگانی کانی عضو کانال تلگرامی @kanitrade ما باشید.

با ما در ارتباط باشید .

بازرگانی کانی

برچسب ها

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 3 =

webbartaran