اسفند, 1398 بدون نظر لوبیا قرمز

لوبیا قرمز و خواص بی نظیر آن آشنایی با لوبیا قرمز

لوبیا قرمز یکی از انواع لوبیاهای مرسوم و پر مصرف در جهان است که شکل ظاهری آن شبیه به کلیه می باشد و به همین دلیل این لوبیا در انگلیسی لوبیای کلیوی ماگذاری شده است. نوع دیگری لوبیا نیز وجود دارد با نام لوبیای آزوکی که شباهت زیادی به لوبیا قرمز دارد.

بیشتر مصرف لوبیا قرمز در صنایع غذایی می باشد. لوبیا قرمز در فهرست غذایی ما ایرانی ها نیز جایگاه ویژه ای دارد و برای تهیه غذاهای محبوب و پرطرفداری مانندخورشت قورمه سبزی و خوراک لوبیا از آن استفاده می شود.

لوبیا قرمز و خواص بی نظیر آن

لوبیا قرمز حبوبات پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص را نمی توان به طور کامل در یک مقاله گنجاند ، به همین جهت خلاصه ای از جخواص لوبیا قرمز را برایتان جمع آوری کرده ایم. برای شناخت بیشتر مهم ترین خواص لوبیا قرمز در ادامه با پارسی دی همراه باشید.

سلامت مفاصل

مس برای سلامت استخوان ها و مفاصل بدن ضروری است. لوبیا به دلیل داشتن آنزیم های خاص باعث می شود تا انعطاف پذیری رباط و مفاصل افزایش پیدا کند.

پاکسازی دستگاه گوارش

لوبیا قرمز به دلیل خواصی که دارد می تواند به راحتی باعث پاک سازی دستگاه گوارش شما شود. کسانی که سابقه ی خانوادگی سرطان روده ی بزرگ دارند بهتر است از لوبیا قرمز استفاده کنند.

کاهش کلسترول

لوبیا قرمز به دلیل داشتن مقدار زیاد کربوهیدرات و فیر باعث می شود تا کلسترول بدن کاهش پیدا کند. کاهش کلسترول باعث کاهش بیماری های قلبی عروقی در افراد می شود.

درمان سندروم روده تحریک پذیر

خیلی از افراد به بیماری سندروم روده تحریم پذیر گرفتار هستند ، شما می توانید با مصرف فیبر زیاد این بیماری را تا حدود زیادی کنترل کنید. مصرف لوبیا قرمز برای درمان سندروم روده تحریک پذیر مناسب است.

همانطور که بالا عنوان شد لوبیا قرمز با رادیکال های آزاد موجود در بدن مبارزه می کند. با از بین رفتن رادیکال های آزاد در بدن روند سلول های پیری کاهش پیدا می کند. لوبیا قرمز باعث کاهش چین و چروک پوستی می شود.

مفید برای بیماران دیابتی

کسانی که دیابت دارند باید رژیم غذایی خود را رعایت کنند. لوبیا قرمز برای بیماران دیابتی بسیار مفید می باشد. لوبیا قرمز دارای شاخص گلیسمی پایین می باشد که این امر باعث می شود تا قند خون در بدن متعادل شود. لوبیا قرمز از بیماری دیابت پیشگیری می کند.

راه های ارتباطی با مجموعه ما :

09190364731
09380369311

تلگرام  برای دریافت قیمت روزانه حبوبات و دیگر محصولات بازرگانی کانی عضو کانال تلگرامی ما باشید

.@kanitrade

برچسب ها

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 18 =

webbartaran