اسفند, 1398 بدون نظر لپه

مرکز فروش عمده لپه وارداتی ممتازقبل از آماده‌سازی نخود‌های خشک برای پخت غذا، چه نخود کامل و چه لپه، هرگونه آلودگی و مواد اضافه‌ی همراه‌شان را پاک کنید. قبل از پخت نخودِ کامل لازم است آن را حداقل هشت ساعت در آب سرد خیس کنید، در حالی‌که لپه به آماده‌سازی قبل از پخت نیاز ندارد. برای پختن لپه کافی است آن را در یک ظرف بریزید و سه فنجان آب به آن اضافه کنید. سپس اجاق را روشن کنید تا آب به جوش بیاید، آن‌گاه شعله را پایین بیاورید، و درِ ظرف را بگذارید و اجازه دهید با شعله‌ی کم به آهستگی حرارت ببیند.

پختن نخود کامل معمولا یک ساعت به طول می‌انجامد، ولی لپه بعد از حدود نیم ساعت نرم می‌شود. ممکن است در ۱۵ دقیقه‌ی ابتدایی پختن لپه، روی سطح آب کف تشکیل شود که می‌توانید به راحتی آن را با یک قاشق بردارید.

مرکز فروش عمده لپه وارداتی ممتاز

مضرات لپه (موارد احتیاطی و منع مصرف)

لپه نیز همانند سایر حبوبات دارای خاصیت نفاخ است، از این رو توصیه می‌شود قبل از مصرف مدتی خیسانده شده و سپس آب آن دور ریخته شود.

توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری آسم، از مصرف لپه و سایر غذا‌های نفاخ پرهیز کنند.

خواص و فواید لپه برای سلامت بدن

لپه ها به خانواده عدس و لوبیا تعلق دارند چیزی که لپه خشک را متمایز می کند روش هایی است که تهیه می شوند و شکل می گیرند آنها رنگ های سبز، قرمز و زرد دارند لپه زرد مزایای تغذیه ای بسیاری دارد از جمله غنی بودن در فیبر رژیمی و پروتئین لپه به طور کلی به دانه های جدا شده، پوست کنده و خشک شده حبوبات گفته میشود آنچه که در کشور ما تحت عوان لپه شناخته شده و مصرف آن رایج است، لپه هایی است که از نوعی نخود با نام نخود کفتری تهیه می شود.

ارزش غذایی برای هر 100 گرم

کالری

1.5 گرم

چربی کامل

17 میلی گرم

سدیم

1،392 میلی گرم

پتاسیم

63 گرم

کربوهیدرات کل

22 گرم

پروتئین

برچسب ها

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

webbartaran