اسفند, 1398 بدون نظر عدس

کارخانه پخش مستقیم عدس مرغوب عدس در داشتن زندگی طولانی بسیار موثر است. از این حبوبات مدت ها قبل برای آشپزی استفاده می شده است. در کشورهای جنوب آسیا محبوبیت خاصی دارد. عدس قدیمی ترین حبوبات است که توسط انسان روی زمین کشت شده است.

کارخانه پخش مستقیم عدس مرغوب

گیاهِ عدس ، جزء گیاهان بومی شرق، نواحی مرکزی مصر، کشورهای مدیترانه ای، اتیوپی، جنوب اروپا، هند و پاکستان بوده که از این مناطق، به آمریکای لاتین نیز گسترش پیدا کرده است و عرضه شده اند. چنانچه در بخش سلامت نمناک می خوانید، همانطور که در توضیح خواص عدس در بخش سلامت نمناک گفته ایم  در بخش سلامت نمناک اشاره کرده ایم که بر اساس برخی شواهد باستان شناسی، عدس در دوران متعلق به 6500 تا 7500 سال قبل از میلاد مسیح نیز کشت می شده است.

امروزه، هند، کانادا، ترکیه، ایران، چین و بنگلادش از جمله کشورهایی در جهان هستند که تولید و مصرف عدس را انجام می دهند. به طور مجموع ،مساحت 4/6 میلیون هکتار در سطح جهان تحت کشت عدس قرار دارد و سالانه 4/2 میلیون تن از آن تولید می شود. این روزها، چین، ترکیه،ارمنستان و کرواسی تولیدکننده های اصلی عدس هستند.

عدس ها منبع عالی از مولیبدنوم و فولات هستند. آنها همچنین غنی از فیبر، مس، فسفر و منگنز می باشند. علاوه بر این، سرشار از آهن ،پروتئین، ویتامین ب 1 ، پانتوتنیک، روی ،پتاسیم و ویتامین ب 6 می باشند.

عدس همچنین غنی از کربوهیدرات های پیچیده و مواد مغذی است که باعث افزایش متابولیسم بدن می شوند و به سوزاندن چربی کمک می کنند. یک منبع عالی از فیبر محسوب می شوند که می توانن سطح کلسترول را کاهش دهند. همچنین یک منبع عالی از فولات و منیزیم می باشند.

یک فنجان عدس حاوی:

18 گرم پروتئین

40 گرم کربوهیدرات

کمتر از 1 گرم چربی

16 گرم فیبر

230 کالری می باشد.

انواع عدس:

عدس های متنوع و مختلفی در فروشگاه ها یافت می شوند، که عبارتند از:

-عدس قرمز که بیش تر دارای طعم خاک است.

-عدس سبز.

-عدس قهوه ای یا پاردینای اسپانیایی.

-عدس پوی یا عدس فرانسوی به رنگ سبز مایل به آبی.

-عدس بلوگا یا عدس سیاه.

-عدس زرد

و انواعی دیگر که توسط کشورهایی مختلف در دنیا تولید می شوند.

برچسب ها

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 20 =

webbartaran