اسفند, 1398 بدون نظر حبوبات

دریافت قیمت روزانه حبوبات داخلی و وارداتی مزایای سلامتی عدس:

@ کاهش کلسترول خون:

عدس حاوی فیبر محلول است که می تواند کلسترول خون را کاهش دهد. LDL یا همان کلسترول بد عامل اصلی سفت شدن دیواره ی رگ ها یا آترواسکلروز است. برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن، به جای استفاده از گوشت که ممکن است باعث افزایش سطح کلسترول خون شود، بهتر است عدس مصرف کنید.

دریافت قیمت روزانه حبوبات داخلی و وارداتی

مصرف خوراکی هایی با شاخص گلوکز (GI) [شاخص عددی برای ارزیابی قابلیت یک ماده ی غذایی در افزایش قند خون] پایین می تواند سطح قند خون را در حالت سالم حفظ کند. شاخص گلوکز عدس پایین است (کم تر از 55) و می تواند سطح قند خون را کاهش دهد.

#عدس برای جلوگیری از ابتلا به دیابت:

همان طور که قبل تر گفته شد، شاخص گلوکز در عدس پایین است؛ بنابراین برای افرادی که از دیابت رنج می برند، مفید است.

دیابت بیماری شایعی است که به دلیل ایجاد مقاومت در برابر انسولین و افزایش سطح قند خون به وجود می آید. هم چنین این بیماری ششمین عامل اصلی مرگ ومیر در دنیا لقب گرفته است. برای آدم هایی که از بیماری دیابت به ویژه دیابت نوع 2 رنج می برند، توصیه می شود مواد غذایی با شاخص گلوکز پایین نظیر عدس مصرف کنند.

#عدس برای بهبود سلامت مغز:

منیزیوم در حفظ سلامت تمام عملکردهای بدن به ویژه عملکرد رگ های عصبی و سلول های مغزی نقشی مهم بازی می کند. منیزیوم از بدن در برابر مشکلاتی مختلف محافظت می کند که می توانند به عملکرد عصبی آسیب بزنند؛

این ماده هم چنین به بازسازی سلول های مغزی کمک می کند. عدس سرشار از منیزیوم است که علاوه بر داشتن فواید زیاد برای مغز از بروز بیماری های ذهنی نظیر آلزایمر نیز پیشگیری می کند.

دریافت قیمت روزانه حبوبات داخلی و وارداتی

# عدس برای تقویت و بهبود دستگاه ایمنی بدن:

از دیگر خواص عدس این است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. عدس سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین، و مواد معدنی است که می توانند عملکرد دستگاه ایمنی بدن تان را تقویت کنند و به سپر دفاعی تان در برابر التهاب ها و بیماری ها استحکام ببخشند.

برچسب ها

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 16 =

webbartaran